Dit zijn de speltakken die actief zijn binnen Scouting Ulestraten.
Om lid te worden bezoek je de bijeenkomst van de speltak die bij jouw leeftijd hoort en
vraag je aan de teamleider of je lid kan worden.

Explorers
De Explorers zijn jongens en meisjes vanaf 15 t/m 17 jaar.
In deze leeftijdsgroep besturen de jongens en meisjes zelf hun eigen afdeling. Gezamenlijk kiezen ze een voorzitter,

secretaris en een penningmeester. Gezamenlijk zijn ze verantwoordelijk voor een goed zelf ontworpen programma. Een aantal adviseurs (de stafleden) staat ze met raad en daad terzijde en helpt hen waar het nodig is. Explorers trekken erop uit om trektochten en survivals te maken, alpinistenkampen te houden, dieren te bespieden, onderaardse grotten te ontdekken, kostuums te maken, een cabaret op te zetten of ergens vrijwilligerswerk te verrichten. Het jaarlijkse hoogtepunt van het Explorer-seizoen is hun zomerkamp, waarbij niet wordt teruggeschrokken om een verre reis te ondernemen. Bij Scouting Nederland staan onze Explorers geregistreerd onder nummer RA 606.

Hun wekelijkse bijeenkomst is op donderdag vanaf 19.00 uur.