Dit zijn de speltakken die actief zijn binnen Scouting Ulestraten.
Om lid te worden bezoek je de bijeenkomst van de speltak die bij jouw leeftijd hoort en
vraag je aan de teamleider of je lid kan worden.

RoverScouts
Roverscouts zijn alle jeugdleden van Scouting die  tussen de 18 en 21 jaar oud zijn. Roverscouts worden gezien als jeugdleden, omdat ze als roverscout de laatste hand leggen aan hun jeugdperiode bij Scouting.

Deze speltak sluit dan ook aan bij de ontwikkeling en ervaringen die ze hebben doorgemaakt in de jongere speltakken. Om te voorkomen dat het jeugdlidmaatschap als een nachtkaars uitgaat is
gekozen voor een duidelijke eindleeftijd. De verwachtingen van voor en na de eindleeftijd lopen namelijk sterk uiteen. Ben je 18 tot 21 jaar, dan heb je als Roverscout de ruimte binnen jouw eigen programma. Als je ouder bent dan 21, wordt van je verwacht dat je de vereniging ondersteunt in de rol van leidinggevende, plusscout of vrijwilliger op regionaal of landelijk niveau.

De Roverscouts hebben geen vast tijdstip voor hun bijeenkomsten. Zij plannen deze geheelnaar eigen inzicht en behoefte.