Weekendje weg in Hotel Opoeteren

Het is vrijdagavond en de gasten van reisorganisaties Trui, Knetterman, Funweb en Bras checken in bij Hotel Opoeteren. De uiterst behulpzame receptioniste verwelkomt de gasten. Opeens stopt er een taxi en er komt een vrij ongeduldige gast onaangekondigd inchecken. Als er ondanks de grote drukte toch een kamer voor haar beschikbaar blijkt te zijn komt de liftboy om haar bagage naar de lift te brengen. De lift gaat echter niet open. De sleutel past niet! De mevrouw wordt steeds ongeduldiger. Handige Annie wordt opgeroepen, maar ook zij kan de lift niet open krijgen. Ten einde raad wordt de manager gebeld: te vergeefs want hij neemt (weer) niet op. Als alternatief wordt de (lastige) mevrouw een tentje, met bijbehorend privetoilet, aangeboden. Morgen is het probleem opgelost en kan ze (misschien) de luxe suite betrekken.

Om het probleem van de sleutel op te lossen wordt de hulp ingeroepen van de andere gasten. Ondanks het regenachtige weer gaan zij op zoek naar de sleutel van de lift. Speurend met de zaklamp op de zandberg, tochten door de omgeving, knutselopdrachten, fikkie stoken, klimmen in bomen, spelen in de waterplassen, niks blijft de gasten bespaard. Gelukkig is het sleutel van de keuken niet zoek want de geserveerde maaltijden zijn in Hotel Opoeteren van hoge kwaliteit.

Op zaterdagavond worden onze nieuwe leden en overvliegers (naar andere leeftijdsgroepen) geinstalleerd en als de regen gestopt is gaan we snel weer naar buiten om te genieten van een heerlijk kampvuur. De sfeer zit er goed in bij Hotel Opoeteren.

Als zondagochtend eindelijk de manager gevonden is blijkt dat de sleutel van de lift helemaal niet zoek is. De lift is pas gemoderniseerd en moet geopend worden met …….. een pasje.
Hé hé! De manager is echter dermate tevreden over de gasten dat hij hun een gratis ritje met de lift aanbiedt en als herinnering een leuke badge geeft.

Namens de hele crew van Hotel Opoeteren en Scouting Ulestraten willen we vanaf deze plek alle kinderen, ouders en sponsoren (UK98, Didier Petit, Paul Bartelink, Jack Maas en fa Verhoeven) danken voor hun deelname en bijdrage aan een wederom uiterst geslaagd groepsweekend.

Om de foto’s van dit weekend te bekijken: klik op deze link.