Verslag welpen-weekend "EHBO"

16-18 maart 2018
Ik ben Iris van Gestel 14 jaar oud en loop stage bij de scouting. Ik ben Donna Jacobs 15 jaar oud en loop ook stage bij de scouting.

Wij moesten voor school een maatschappelijke stage doen. We dachten meteen aan de scouting, want wij hebben zelf 6 jaar op scouting gezeten. We vonden het altijd superleuk.
Wij zijn voor onze stage mee gegaan op vaardigheidsweekend. Het hele weekend hebben wij allemaal leuke dingen gedaan.
Het begon op vrijdag rond 7 uur. Iedereen was zijn spulletjes aan het uitpakken toen plotseling het brandalarm afging. Overal was rook. We moesten allemaal het gebouw verlaten en naar buiten. We moesten wachten tot de brandweer er was. Gelukkig was het een oefening. De brandweer en ook de EHBO'ers die er waren, hebben ons heel veel uitgelegd.

Toen het gebouw niet meer vol rook stond, mochten we weer naar binnen. In de avond hebben we een hele leuke film gekeken en erna is iedereen lekker gaan slapen.
Zaterdagochtend hebben we de tafel gedekt en hebben we met z'n allen ontbeten. We hebben in de ochtend allemaal spelletjes gedaan. We gingen nep-wonden maken, we hebben geleerd hoe je iemand een verbandje om moet doen, hoe je iemand het best op de zij kan leggen als diegene is flauwgevallen en nog veel meer.
In de middag zijn we naar buiten gegaan en hebben we een tocht gelopen. De kinderen moesten allemaal van post naar post lopen. Wij zaten ook op een post, bij de beek, en hadden het onderwerp onderkoeling. We hebben de kinderen dingen uitgelegd over onderkoeling en wat je dan het best kunt doen.

Eenmaal op het gebouw aangekomen hebben we macaroni gemaakt en gegeten. In de avond hebben de welpen een film gekeken met wat lekkers erbij. Toen de film was afgelopen zijn ze lekker gaan slapen.
Zondagochtend, helaas de laatste dag, hebben we samen ontbeten. En erna alles opgeruimd. Toen alles was opgeruimd hebben we nog een quiz gedaan over wat iedereen allemaal dit weekend heeft geleerd. Toen volgde de uitreiking van de vaardigheidsinsignes door een echte ambulance-verpleegkundige. Erna zijn de kinderen weer opgehaald door de ouders.

Helaas was dat het weekend weer. Het ging heel snel voorbij. Wij vonden het een heel leuk weekend. En we vonden het weer leuk om weer op onze vertrouwde plek in het scouting-gebouw te zijn. Het was zeker een geslaagd weekend.

Veel geleerd en we vonden het heel leuk om te zien dat iedereen het leuk had!!!!
Groetjes Iris en Donna

Om alle foto's te bekijken klik op deze link