Daar is tie weer: Opoeteren 2022

Ga samen met Dora, Boots en al haar vriendjes en vriendinnetjes op avontuur in de Belgische Jungle van Opoeteren. Help Dora met het oplossen van alle spannende en kleurrijke opdrachten en neem vaders, moeders, familie, buren, vriendjes en vriendinnetjes mee voor het leukste en spannendste scoutingkamp!

Net als andere jaren slaan we ons kampement op in het Belgische Opoeteren. Een routebeschrijving tref je hieronder aan.

Na de kampopbouw op vrijdagavond gaan we samen allerlei leuke en spannende scoutingactiviteiten beleven, met uiteraard ‘s avonds weer een kampvuur. Bovendien worden op zaterdagavond (20.00 uur) onze nieuwe leden en speltak-overvliegers geïnstalleerd.

Wil je mee dan moet je ervoor zorgen dat:
- je weet dat dit een kinderweekend is
- je kan slapen (slaapzak / matje / tent / binnen slapen kan ook)
- je jezelf kan verzorgen (toiletartikelen enz)
- je stevige (reserve)kleding bij hebt
- je vervoer hebt naar (en terug)  Opoeteren
- je 30 euro p/p wil bijdragen in de kosten
- je digitaal inschrijft via onze website --> klik hier

Wil je meer informatie ?? --> vraag dan de leiding van je subgroep !
Lees ook de extra informatie die hieronder staat.

Aankomst en eindtijd:
We verwachten alle deelnemers op vrijdag tussen 17.00 en 19.00 uur in Opoeteren. We zijn zondagmiddag rond de klok van 15.00 uur weer thuis ! (Zondag ophalen kids uiterlijk 13.30 uur aanwezig zijn)

Ons motto:
Vanaf de eerste editie (in 2003!) was de toeloop voor ons groepsweekend te Opoeteren groot. De laatste jaren zien wij, overigens tot ons groot genoegen, een steeds meer groeiende
belangstelling van leden, niet leden en ouders. Uiteraard willen wij niet het slachtoffer worden van ons eigen succes, want ook onze vereniging kent haar beperkingen. Daarom willen wij dan ook vragen om onderstaande spelregels voor deelname te delen met iedereen die inschrijft voor deelname.
- het betreft een KINDERweekend
- het weekend gaat onder alle weersomstandigheden door
- alle kinderen en volwassenen worden geacht om actief en enthousiast met de kinderen mee te spelen
- hulp bij spellen en corveediensten is niet verplicht, maar wel af en toe welkom
- het meenemen van eigen alcoholische en energy dranken is niet toegestaan
- kinderen welke geen lid zijn van onze vereniging en waarbij geen ouders of directe begeleiding
aanwezig is zullen speciale aandacht van de kampstaf krijgen.
- we passen de op de dat moment geldende coronamaatregelen toe. We vragen hiervoor begrip.

Voor de routebeschrijving naar Opoeteren --> klik hier

Tot in Opoeteren
                                            Veel plezier

Het programmaoverzicht:

Vrijdag       Zaterdag:        Zondag:
Aankomst deelnemers va 17.00 uur   Reveille 08.00 uur   Reveille 08.00 uur
Opbouw kampement 17.00 - 19.30 uur   Ontbijt 09.00 uur   Ontbijt 09.00 uur
Opening 20.00 uur   Spellen 10.00 - 12.00 uur   Spellen 10.00 - 12.00 uur
Start themapresentatie 20.15 uur   Lunch 12.00 uur   Lunch 12.00 uur
Terug op kampterrein 21.30 - 22.00 uur   Spellen 14.00 uur   Thema afsluiting kamp 13.00 uur
Stilte 00.00 uur   Klaar met spellen 17.00 uur   Einde en naar huis 14.00 uur
      Barbecue 17.00 uur