Dit zijn de speltakken die actief zijn binnen Scouting Ulestraten.
Om lid te worden bezoek je de bijeenkomst van de speltak die bij jouw leeftijd hoort en
vraag je aan de teamleider of je lid kan worden.

Scouts
De scouts zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 11 tot 15 jaar.
Deze jeugdleden zijn een echte vriendenclub, die in overleg met hun leid(st)ers het programma samenstelt en uitvoert.

Het programma van de scouts bestaat vooral uit zaken waar de jongens en meisjes zelf plezier in hebben. De nadruk wordt vooral gelegd op het buitenleven, het samen bezig zijn buiten de vertrouwde kring met alles wat je daar aan vaardigheden, technieken e.d. voor nodig hebt. Dit komt door allerlei activiteiten op het gebied van buitenleven, werken met hout en touw, kaart en kompas, kamperen, sport en spel, exploratie en expressie tot uiting. Het jaarlijkse hoogtepunt van het scouts-seizoen is hun zomerkamp en natuurlijk de RSW Smoke Jamboree.

Hun wekelijkse bijeenkomst is op woensdag van 19.00 uur tot 20.30 uur.